Spierklachten behandelen in Zaandam

Als fysiocentrum van Zaandam behandelt Fysio Effective alle spierklachten die in aanmerking komen voor fysiotherapie. Ons team combineert een rijke ervaring met permanente bijscholing en werkt zo steevast volgens de nieuwste inzichten van het vakgebied. Wilt u dat onze therapeuten uw heupklachten of rugklachten behandelen, of zit u met een ander spierprobleem? Aarzel dan niet om ons advies in te winnen. Samen bekijken we wat er precies aan de hand is en stippelen we de best mogelijke weg uit naar uw herstel.

Welke spierklachten behandelen door fysiotherapie?

Spierklachten zijn simpel genoeg te herkennen, hoewel de pijn wel kan verschillen: een zwelling, een breuk of een brandend gevoel. Bewegen is dan moeilijk en doet meestal ook pijn. Extreme bewegingen, waarbij de spier ten volle wordt benut, doen extreem pijn.
De bron van het kwaad is overbelasting, hetgeen vaak ook tot andere aandoeningen leidt, zoals bijvoorbeeld een verrekking (waarbij overbelaste spiervezels scheuren). Daarnaast kunnen zeer veel aandoeningen (chronische) spierpijn veroorzaken, zoals influenza of fibromyalgie. Per geval moet daarom bekeken worden hoe, en of, men de pijn kan behandelen.
Fysiotherapie kan hier vooral een bijdrage leveren bij langdurige spierpijn. Onze praktijk concentreert zich namelijk op het versoepelen én versterken van de spieren. Zo worden kwetsuren niet enkel genezen; er wordt ook actief gewerkt aan het voorkomen van toekomstige problemen.

Fysiotherapie in Zaandam

Rust is aangewezen bij spierpijn. Is de pijn heel erg, dan moet de spier zelfs volledig ontzien worden. Massage of manuele therapie kan hier helpen om de bloedstroom in de spier te versnellen, wat het herstel stimuleert. Is er sprake van spierverharding, dan bieden wij ook nog dry needling aan. Hier wordt een naald in de verharding (het zogenaamde ‘triggerpoint’) geprikt. Zo kan de spier sneller ontspannen en wordt het pad naar een fysiotherapeutische behandeling geëffend.